Welke types marketing zijn er?
Dankzij nieuwe technologieën en de vooruitgang van creatief denken evolueert het gebied van marketing super snel. Er komen steeds meer verschillende soorten marketing bij. Van het maken van een eigen website tot het opbouwen van volgers op sociale media, u kunt uw product of dienst op talloze manieren promoten. We gaan het hebben over een paar belangrijke types marketing wat interessant kan zijn om uw groeiend bedrijf te promoten.
Digitale marketing
Digitale marketing verwijst niet naar een bepaalde strategie, maar is een brede term die marketing omvat die gebruikmaakt van digitale technologie. Hoewel digitale marketing pas zo oud is als smartphones en het internet, gebruikt bijna elke zakelijke en marketingprofessional tegenwoordig tenminste één digitale marketingtactiek om klanten op nieuwe en interessante manieren te benaderen.
Directe marketing
Directe marketing is een vorm van marketing waarbij klanten worden achtervolgd in plaats van ze aan te trekken. Deze methode was vooral gebruikelijk voordat digitale marketing een gangbare praktijk werd, omdat het voornamelijk gaat om het gebruik van ongevraagde telefoon oproepen, gedrukte advertenties en tv-commercials om klanten aan te trekken.
Zoekmachine marketing
Zoekmachinemarketing, ook wel bekend als SEO, omvat alle marketing waarbij Google en andere zoekmachines worden gebruikt als primaire tool voor het weergeven van promotiemateriaal. Het doel van SEO is dat uw bedrijfspagina’s verschijnen op pagina’s met resultaten van zoekmachines. Wanneer een pagina van uw website, bijvoorbeeld een bestemmingspagina of blogbericht, wordt weergegeven in de resultaten van zoekmachines als reactie op de zoekopdracht van een gebruiker, en ziet de gebruiker uw bedrijf. Idealiter klikken ze dan op het resultaat en navigeren ze naar uw site.
Job marketing
Job marketing is het promoten en het zoeken van een doelgroep om gericht goed personeel te vinden. Met de economie wat kan groeien of krimpen, afhankelijk van de vraag naar werk en het beschikbare aanbod van werknemers binnen de totale economie. Andere factoren die van invloed kunnen zijn op de markt zijn de behoefte van een specifieke branche, de behoefte aan een bepaalde opleidingsniveau of bepaalde vaardigheden. Job marketing kan een cruciale rol spelen in het vinden van goede vakmensen voor uw bedrijf.