Waar betaal je allemaal voor als je een huis hebt
Als je een huis koopt weet je dat je hypotheek moet betalen. Dit is de maandelijkse aflossing die je betaald voor je woning. Helaas is het zo dat veel mensen denken dat het daarbij ophoudt, maar dat is niet waar. Iedereen die een eigen woning heeft weet het, op jezelf wonen is altijd duurder dan je in het begin had gedacht. Dit heeft alles te maken met onverwachte of bijkomende kosten. Onverwachte kosten zijn bijvoorbeeld een kapotte vaatwasser of koelkast. Deze dienen meteen vervagen te worden en zijn niet goedkoop. Bijkomende kosten zijn kosten die horen bij een eigen huis of appartement. Een goed voorbeeld hiervan zijn gemeentelijke belastingen of gas, water en licht. De laatstgenoemde vallen vaker hoog uit.
Kies een goede energieleverancier
De rekening voor je gas en licht wordt grotendeels bepaald door je eigen verbruik, maar ook door de energieleverancier waar je bij zit. Bekende energieleveranciers zijn bijvoorbeeld Nuon en Essent.
Om jouw kosten zo laag mogelijk te houden, kun je het beste je Gas Licht Vergelijken. Op deze manier zorg je ervoor dat je nooit teveel betaald. Iedereen wilt natuurlijk weten wat de goedkoopste leveranciers zijn voor gas en licht. Feit is dat dit elk jaar veranderd. Let daarom tijdens de jaarwisseling altijd goed op en doe de test. Als je wisselt van leverancier kun je hier vaak je voordeel uit halen. Meestal geeft je nieuwe leveranciers je een welkomstpremie of een ander presentje, meestal in de vorm van korting.
Reden om over te stappen
Zoals eerder vermeld stappen veel mensen, zo’n 17%, over door toedoen van een welkomstpremie of welkomstcadeautje. Toch zijn er veel verschillende redenen om te wisselen van energieleverancier. De belangrijkste worden hier even kort besproken.
Ongeveer 74% van de huishoudens in Nederland geeft aan te wisselen om minder te betalen voor energie. Verder geeft 21% van de huishoudens aan graag over te willen stappen omdat ze verlangen naar duurzame energie. Verder zijn betrouwbaarheid (8%) en service (7%) ook belangrijke redenen. Ook klantvriendelijk en advies van kennis zijn met respectievelijk 6% en 4% van belang.
Got something to say?