De geschiedenis van Wehkamp

Wehkamp is een van de bekendste warenhuizen uit Nederland. De bijenkorf staat op nummer een. Wehkamp kennen we als postorderbedrijf die met name meubels en woonartikelen verkoopt. Inmiddels is het warenhuis uitgegroeid en bied Wehkamp veel meer dan alleen woningartikelen. Naast de online webshop die Wehkamp bied hebben zij ook de klantenservice Wehkamp. Wilt u meer te weten komen over Wehkamp? Lees dan snel verder!

 

Het verhaal van Wehkamp

In 1952 werd Wehkamp als eerste gevestigd als “Wehkamp’s Fabriekskantoor”. De eerste Wehkamp werd opgericht door Herman Wehkamp in Slagharen. In die tijd werden vooral matrassen en beddengoed besteld door klanten. Wehkamp kreeg via post bestellingen voor de producten. Mensen vonden Wehkamp door middel van advertenties in bladen en op de radio. De verzending verliep ook via de post. Wehkamp groeide later uit in Dedemsvaart, Maurik en Zwolle. Vanaf het begin was de administratie over klantenbestand erg belangrijk voor Wehkamp. Door de jaren heen is dit erg gegroeid in een grote klantendatabase. Voor Wehkamp is dit ook de belangrijkste factor als bedrijf. Het betalen in termijnen deed al snel na de oprichting zijn intrede. Wehkamp werd als postorderbedrijf een begrip in Nederland. In 1969 werd de vestiging in Maurik geopend en in 1975 verhuisde het hoofdkantoor naar de huidige vestigingsplaats in Zwolle. In 1985 zette Wehkamp een technologische stap door een voice-response-systeem bij de verkoop in te schakelen. Via dit systeem konden klanten 24 uur per dag hun bestellingen plaatsen via de telefoon. Het systeem is later uitgebreid met nog meer mogelijkheden. In 1995 startte Wehkamp een eigen website, met als publiekstrekkertje de veiling van een beperkt aantal artikelen. Halverwege 1999 waren alle tienduizend artikelen via de website te koop. Nog een jaar later kon ook via de mobiele telefoon met WAP besteld worden. In 2006 maakte Wehkamp de omslag van een catalogusbedrijf met een website naar een online detailhandel-bedrijf waarbij het internet leidend is. Dit komt ook tot uitdrukking in de nieuw gehanteerde naam Wehkamp.nl. Het assortiment bestaat uit zo’n 163.000 artikelen. Zij boden naast de vele artikelen ook de klantenservice Wehkamp aan. In 2010 kwam honderd procent van de omzet via het internet binnen. Op 19 september 2014 ging Wehkamp zijn activiteiten uitbreiden naar België.

klantenservice Wehkamp

Lees ook:  Beter slapen doe je zo!

No Replies to "De geschiedenis van Wehkamp"


    Got something to say?

    Some html is OK