Trends op het gebied van klantervaring in de horeca die je moet weten

Na de lange pandemie kunnen we weer volop genieten van de horeca. Maar waar moet je als horecaondernemer dit jaar allemaal op letten om je zaak tot een groot succes te maken? Wij hebben het voor je uitgezocht en vertellen je er alles over in deze blog.

Digitalisering

De digitalisering blijft voortzetten. Van kassasystemen tot reserveringen en bestellingen; alle systemen worden steeds slimmer. Het sluit aan op de behoefte en ervaring van de klant om nog sneller en beter geholpen te worden. En op deze manier krijg je meer inzicht in de meest geliefde gerechten, piekmomenten en je voorraad. Ook hebben gasten graag iets om naar te kijken. Denk bijvoorbeeld aan het ophangen van een televisie en toon hierop hoe populaire gerechten bereidt worden. Hiervoor moet je wel een tv kabel kopen.

Nieuwe dingen proberen

We hebben twee jaar lang aan nieuwe ervaringen gemist. Hierdoor willen gasten ook graag nieuwe dingen proeven. Dit komt mede doordat we via social media kanalen als TikTok en Instagram steeds meer gerechten ontdekken. Denk aan Japanse rijstballetjes die ineens iedereen wilde maken.

Luxe fast food

Een kleffige hamburger die half uit elkaar gevallen is? Nee, dat gaat er niet meer doorheen voor de meeste restaurants. Zelfs als mensen McDonalds bezoeken, verwachten ze tegenwoordig een hamburger die goed van smaak is, maar er ook goed voor het oog uitziet. Je ziet nu steeds vaker dat fast food eten met net zoveel liefde bereid wordt als wanneer je het in het restaurant gaat eten. Dit geldt ook voor het bezorgen van maaltijden.

Gezonde voeding

Het is een trend die nog lange tijd voort zal zetten in de horeca. Mensen zijn in de loop van de jaren zich steeds meer bewust geworden van hun gezondheid, mede door de pandemie. Horecaondernemers spelen hier steeds meer op in door onder andere ook meer aandacht te bieden aan bepaalde dieetwensen, zoals lactosevrije en glutenvrije maaltijden.

Lees ook:  Een aantal tips om beter te slapen

No Replies to "Trends op het gebied van klantervaring in de horeca die je moet weten"