Reclame maken blijft veranderen

Het maken van reclame bestaat al honderden tot duizenden jaren. De manier waarop reclame wordt gemaakt is door de jaren heen wel verandert. Heel lang geleden werd er enkel reclame gemaakt via mond-tot-mondreclame. Hier werden de positieve en negatieve ervaringen van je klanten doorverteld aan andere mensen. Klanttevredenheid was dus een belangrijk iets in deze tijd en is dat nog steeds. Het hebben van veel blije en tevreden klanten zorgde doorgaans dan ook voor meer omzet. In de jaren daarna is de manier van reclame maken flink veranderd en tegenwoordig verandert dit nog steeds.

Reclame vroeger

Een nieuwe manier van reclame maken ontstond na het uitvinden van de boekdrukkunst. Dit zorgde er namelijk voor dat reclame gemaakt kon worden door het drukken van flyers of posters. Het was een heel erg dure techniek en daardoor kon bijna niemand het veroorloven. Pas honderden jaren later konden deze drukpersen gebruikt worden voor het afdrukken van flyers of posters. Hierna volgde rond het begin van 1900 de eerste advertenties in kranten. Lange tijd is er gebruik gemaakt van kranten advertenties voor het adverteren van een product. Pas 60 jaar later werd dit opgevolgd door radioreclame en weer 10 jaar later werden de eerste tv-reclames gemaakt.

Tv reclames van vroeger

De tv-reclames vanuit de jaren 70 zijn vandaag de dag niet meer te vergelijken met de huidige tv-reclames. In veel gevallen waren deze reclames heel direct waardoor er meerdere keren in de commercials werd gezegd dat je het product moest kopen. Goede voorbeelden hiervan zijn Marlboro en MC Donalds. Bij beide werd beweerd dat je leven beter werd na het kopen van een van deze producten. Kinder commercials waren nog intenser. Kinderen werden hier overgehaald een bepaald speelgoed te kopen zodat ze dan cool en stoer werden. De oude speelgoed reclames zijn dan ook zeer druk, intens en er gebeurt heel veel tegelijkertijd. Tegenwoordig zijn deze reclames enorm verandert en niet meer te vergelijken met vroeger.

Animatievideo in reclames

Op dit moment is er een nieuwe trend aan de gang binnen de reclamewereld. Steeds meer bedrijven maken namelijk gebruik van animatie video techniek voor het verkopen van hun producten. De techniek wordt door veel verschillende bedrijven in hun commercials verwerkt. Dit zorgt er onder andere voor dat het makkelijker te begrijpen is voor een breder publiek. Verzekeringsmaatschappijen maken erg veel gebruik van deze animatievideo’s om deze reden. Ook zijn reclamemakers erachter gekomen dat animatie beter wordt onthouden door mensen en zijn zij daardoor steeds meer bezig met animatie in reclames te implementeren.

 

Lees ook:  Je productiviteit verhogen door uit te besteden

No Replies to "Reclame maken blijft veranderen"


    Got something to say?

    Some html is OK