Google ads uitbesteden? 4 tips bij de keuze voor een SEA-bureau

Wilt u uw Google Ads uitbesteden? Er zijn veel bureaus die zich hiermee bezig houden. Hoe kiest u er een dat goed is in wat het doet? In dit artikel helpen we u op web met wat tips en tricks.

  1. Kies een SEA-expert met Google certificaten

Het is begrijpelijk dat u door de bomen het bos niet meer ziet wat betreft alle SEA/SEO-bureaus die in Nederland actief zijn. Gelukkig helpt Google u met het maken van een keuze voor een partij. Met de certificaten die ze uitreiken aan professionals kunt u namelijk het kaf van het koren scheiden. Naast Google zijn er vele andere partijen die certificaten aanbieden.

  1. Vraag waar ze het vak hebben geleerd

Vraag eens wie ze heeft opgeleid of hoe ze het vak hebben geleerd. Sommige mensen hebben voor Google zelf gewerkt, anderen hebben het bij een gerenommeerde partij geleerd en sommige anderen zijn autodidacten. Alle drie kunnen goed werk leveren. In het laatste geval wilt u echter misschien wat werk zien dat ze voor andere klanten hebben verricht voor u met ze in dienst gaan.

 

google ads uitbesteden

 

  1. Kijk naar reviews

Een andere goede graadmeter bij de keuze voor een SEA-bureau zijn reviews. Er zijn diverse platforms waar u hier meer informatie over kunt vinden. Op Google Maps kunt u reviews over bureaus vinden. Ook facebook heeft over veel bedrijven reviews staan. U kunt ook kijken op Trustpilot of Yelp. Kijk wel uit voor platforms als Kiyoh, die een verdienmodel hebben dat draait om het kunstmatig omhoog krikken van ratings.

  1. Stel technische vragen

“Hoe bouwen jullie een funnel? Doen jullie aan A/B-testen?” Met dit soort vragen krijgt u een snel een idee of u te maken heeft met een search engine advertising-specialist die weet wat hij of zij doet of een onervaren kracht. Als u over bovenstaande onderwerpen een paar webpagina’s doorleest, heeft u al snel een zekere basiskennis. Hiermee heeft u snel in de gaten met wat voor SEA-specialist u te maken heeft.

No Replies to "Google ads uitbesteden? 4 tips bij de keuze voor een SEA-bureau"