De zes fases van online marketing

Bij online marketing wordt er gekeken naar de vorm van marketing van producten/diensten via internet. Hieronder vallen marketingvormen als zoekmachinemarketing, affiliate marketing, e-mail marketing, contentmarketing, virale marketing en marketing via social media. Onder het genereren van vaste klanten door middel van online marketing zult u 6 fases tegenkomen.

 

Online marketing fases

  1. In de eerste fase wordt de zoeker van uw product/dienst omgezet in een bezoeker. Dit houd in dat u niet op zoek gaat naar uw doelgroep, maar dat u gevonden wordt. Goede vindbaarheid in Google (zoekmachinemarketing) is onmisbaar geworden voor je onlinemarketingstrategie. Naast organische vindbaarheid is conversie ook erg belangrijk.
  2. Conversie wordt in de tweede fase onder de loep gelegd. In de tweede fase wilt u de bezoeker omzetten naar een lead. Door de aandacht van de bezoekers te trekken met een goed onderbouwde website. Door middel van conversiepagina’s kunt u leads genereren en deze transformeren tot warme leads via uw marketingfunnel.
  3. In de derde fase wordt er gekeken naar de sales. Hoe zet u een lead om in een klant? Door goede betaalprocessen toe te passen online kunt u een hoop conversie verkrijgen. Cashflow is de benzine van uw bedrijf, breng daarom uw omzet in versnelling door het toepassen van neuromarketing technieken en upselling. Hiermee kunt u uw orderwaarde en winstmarge verhogen.
  4. Bij de vierde fase wordt gekeken naar affiliate marketing. Door goede werknemers onder uw vleugel te nemen kunt u snel uw bezoekers, leads en klanten aantal opschalen. Door verschillende affiliates te werven kunt u ervoor zorgen dat uw bedrijf promoot wordt op een regelmatige basis. Zo kunt u ervoor zorgen voor een viraal effect in uw marketingstrategie.
  5. De vijfde fase gaat over membership waarbij een klant omgezet wordt tot een fan. In deze fase kunt u exponentieel groeien door het sneeuwbaleffect in uw omzet. Door een lidmaatschapsmodel toe te passen kunt u van uw klanten fans maken. Deze klanten komen dan terug voor aankopen.
  6. In de laatste fase gaat u van uw klantenbase een community creëren. Zo kunt u een klantenservice toepassen bij uw bedrijf. Door uw klanten een plaats te bieden waar zij gezamenlijk over uw merk of bedrijf kunnen communiceren zult u uw fans omzetten naar ambassadeurs.

Online marketing

Lees ook:  Hoe belangrijk is een goede website?

No Replies to "De zes fases van online marketing"


    Got something to say?

    Some html is OK