Consumenten en zakelijke klanten centraal zetten

Tegenwoordig worden consumenten en zakelijke klanten goed geholpen als ze vragen hebben. Het is belangrijk om consumenten en zakelijke klanten tevreden te houden over uw producten of diensten. Daarom is het belangrijk om ze ook te binden met je bedrijf. Bedrijfsbinding kan je op allerlei manieren doen. Je kan ze overtuigen om bij je te blijven of bij te kopen door een goed verhaal neer te zetten over wie je bent als bedrijf en wat je kernwaarde zijn. Hieronder vertellen we iets meer hierover. Lees dus snel verder!

Het bedrijfsverhaal

Een goed bedrijfsverhaal te hebben is goed om meer winst, meer impact en meer zichtbaarheid te creëren. Als je het bedrijfsverhaal gebruikt in je marketingstrategie dan kan die resulteren in meer interesse in je bedrijf of merk. Hoe kan je dit doen? We hebben dit opgedeeld in twee simpele stappen.

  • Onderscheid je van de concurrentie: Tegenwoordig zijn er al zoveel bedrijven die hetzelfde aanbieden zoals jij al doet met je bedrijf, verenging of organisatie. Waarom moeten klanten nu voor jou kiezen en niet voor de andere concurrent. Tegenwoordig is het niet meer genoeg om alleen goede kwaliteit en service te bieden. Je moet weten waar je voor staat en wat je wilt. Als je dit goed kan vertellen en visualiseren krijgen mensen meer interesse in je bedrijf en maken ze ene connectie met het bedrijf. Waar vroeger alleen grafieken, feiten, getuigenissen en statistieken gebruikt werden zal dit tegenwoordig anders gaan. Hierdoor zullen klanten ook opnieuw terug komen bij je bedrijf.
  • Wees tegelijk menselijk maar ook winstgevend: Tegenwoordig wordt steeds meer transparantie gevraagd van consumenten. Door transparant te zijn kan je laten zien wat voor impact je als bedrijf hebt, denk aan goede doelen. Mensen willen meer zien dan alleen winst, door dit goed aan te pakken kan je mensen meer met je merk of bedrijf trekken.

klantenservice Liander

We hebben ook nog een voorbeeld van een goed klantenservice dienst. Dit is altijd goed om ook te hebben als bedrijf. Omdat er tegenwoordig zoveel bedrijven, organisaties en verenigingen zijn, kan jouw bedrijf soms moeilijk te vinden is. Om deze reden is er een website tool gecreëerd. We hebben als voorbeeld de pagina van klantenservice Liander gepakt. Klantenservice Liander is een pagina speciaal gemaakt voor het bedrijf Liander. Liander is een Nederlands nutsbedrijf dat lage en midden spanningselektriciteitsnetten en lage en hoge gasnet beheert in een gedeelte van Nederland. Op de pagina van klantenservice Liander wordt duidelijk wie ze zijn en waar ze voor staan. Hier staat allerlei informatie op, zoals openingstijden, website, logo en een stukje over het bedrijf zelf.

Lees ook:  Wat is het doel van een urenregistratie?

No Replies to "Consumenten en zakelijke klanten centraal zetten"


    Got something to say?

    Some html is OK